facebook like

සමන්මලී සකලසූරිය (ලා) සහ ශ්‍යාමලී ලියනාරච්චි (ලා)

ramachandrageadaviya-
බස්නාහිර පලාත් සභාවට පසුගිය මැතිවරනයෙන් තේරී පත්වූ සමන්මලී සකලසූරිය නවක මන්ත්‍රීවරිය පසුගිය බදාදා දින ( අප්‍රේල් 02) දෙරන රූපවාහිනියේ විකාශය වූ No Politics නමැති වැඩසටහනට සහභාගී වූවාය. දේශපාලකයින් සහභාගී වන මේ වැඩසටහන තුල දේශපාලනය කථා නොකෙරේ. දේශපාලකයින්ගේ පෞද්ගලික වත ගොත, දෛනික ඕපාදූප වෙනුවෙන් වැඩසටහන වෙන්වී ඇත. මේ වැඩසටහනේදී සමන්මලී
මන්ත්‍රීවරිය තම නිර්මානාත්මක ලේඛනය වැඩි දියුනු කරගැනීම සදහා තමා පාසල් කාලයේ සමීප මිතුරියන්ට මල් මල් ස්ටිකර් අලවා ලස්සන ලියුම් ලියූ හැටි ආදී සුරතල් ඕපාදූප පිලිබද දොඩමලු වූ අතර වැඩසටහන් නිවේදිකාව ඒ අත්දැකීම් විනෝදාත්මක විලාශයෙන් බෙදා හදා ගත්තාය. මෙවර මැතිවරනයෙන් බොහෝ තරුන තරුනියන් පලාත් සභාවට තේරී ඇති නිසා "අලුත් වැඩක් " කිරීමේ හැකියාව තිබෙන බව සමන්මලී මන්ත්‍රීවරිය එහිදී වැඩිදුරටත් පැවසුවාය.

කැලනිය විශ්ව විද්‍යාලයේ ශාස්ත්‍ර පීඨයේ ඉගෙන ගත් සමන්මලී තරුන මන්ත්‍රීවරිය ගම්පහ දිස්ත්‍රික්කයෙන් ඉහලින්ම මනාප ලබා ගත් අතර ඇය දේශපාලන පවුලකින් පැවත එන්නීය. සමන්මලී සකලසූරිය මෙලෙස ඡන්දය දිනා රූපවාහිනී වැඩසටහන් වලට සහභාගී වන විට ශ්‍යාමලී ලියනාරච්චි පසුගිය මාර්තු 26 වන දා මහර මහේස්ත්‍රාත් අධිකරනයේ නියෝග මත බන්ධනාගාරගත කරනු ලැබුවාය. ඒ කැලනිය විශ්ව විද්‍යාලයේ තවත් සිසුවියන් පිරිසක් සමගය. වැලිකඩ බන්ධනාගාරයේ එක්ස් වාට්ටුවේ අපරාධ සැකකාරියන් සමූහයක් මැද ශ්‍යාමලීව රදවන ලදී. කැලනිය විශ්ව විද්‍යාලයේ නේවාසිකාගාර පහසුකම් පිලිබද අර්බුදයක් මත පැවැත්වූ විරෝධතා පාගමනක් හේතුවෙන් 'මහජන පීඩාවක්" සිදුවූ බවට මහර පොලිසිය නඩු පවරා ඇති අතර ශ්‍යාමලී යනු එම විශ්ව විද්‍යාලයේ ශිෂ්‍ය සංගමයේ හිටපු ලේකම්වරියයි. ඇය බන්ධනාගාරගත කරන ලද්දේ එම නඩුව අතරවාරයේය. ඇප ලබාදීම සදහා නඩුව නැවත කැදවු අවස්ථාවේ ශිෂ්‍ය දේශපාලන කටයුතු වලට නායකත්වය දිම ගැන මහර උසාවියේ මහේස්ත්‍රාත්වරිය ශ්‍යාමලීට දැඩි ලෙස දොස් පැවරුවාය.

පලාත් සභාවට තේරී පත්වූ සමන්මලී සහ පාගමනක නායකත්වය දීම නිසා සිරගත වූ ශ්‍යාමලී අතර තිබෙන සමානකම කුමක්ද? මේ දෙදෙනා එකම සරසවියේ එකම පීඨයේ එකම වසරක ඉගෙන ගත් අය වෙති. ශ්‍යාමලී සරසවිය තුල සමන්මලීගේ වසරේ සමකාලීන සිසුවියකි. දෙදෙනාම දේශපාලනය කරති. සමන්මලී ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ දේශපාලනය කරන අතර ශ්‍යාමලී අන්තර් විශ්ව විද්‍යාලයීය ශිෂ්‍ය බල මන්ඩලයේ ක්‍රියාකාරිනියකි. දෙදෙනාම ස්ත්‍රීන්ය. තරුනියන්ය.

 මේ දෙදෙනාගේ වෙනස කුමක්ද? වෙනස්කම් බොහෝය. සමන්මලීට තිබෙන ජනප්‍රිය ප්‍රභූ ප්‍රතිරූපය ශ්‍යාමලීට නැත. ඇය බන්ධනාගාරගත වීම ජනමාධ්‍ය වලට තවත් එක් සිදුවීමක් පමනි. දේශපාලනය කිරීම නිසා සමන්මලීට ලැබෙන්නේ සාදර පිලිගැනීමකි. දේශපාලනය කරන නිසා ඇයට ධනේශ්වර මාධ්‍ය වල රූපවාහිනී වැඩසටහන් වලට ආරාධනා ලැබේ. ඒ වෙනුවට ශ්‍යාමලීට ලැබෙන්නේ මොනවාද? අධිකරන නියෝගය. වරෙන්තුය. සිතාසිය. කදුලු ගෑස්ය. මහේස්ත්‍රාත්වරුන්ගේ ඇනුම් බැනුම්ය. වරෙන්තු කොල රැගෙන පොලිසිය ඇගේ නිවෙසට යයි. ඇය එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානයට සම්බන්ධ බවට කැලෑ පත්තර ඇගේ ගම්මානයේ ඇල වේ. ඇගේ දේශපාලන ක්‍රියාකාරීත්වය නතර කිරීමට, ඇය පසුබැස්වීමට රාජ්‍යය සහ රාජ්‍යයේ මර්ධන උපකරන මුලු වැර යොදා ක්‍රියා කරමින් සිටී.

මේ වෙනස කුමක් නිසාද? මේ වූ කලී ප්‍රභූ දේශපාලනය සහ නිර්ප්‍රභූ දේශපාලනය අතර තිබෙන වෙනසයි. සමන්මලී නියැලෙන්නේ ප්‍රභූ දේශපාලනයකය. ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය සහ එක්සත් ජාතික පක්ෂය යනු අධිපති ධනේශ්වර සමාජ රටාව ආරක්ෂා කරගැනීමට පිහිටුවන ලද ආයතන දෙකකි. මේ ප්‍රභූ පක්ෂ වල දේශපාලනය කිරීමට ඔබට සම්පූර්න නිදහස ඇත. එම ප්‍රභූ දේශපාලනයට තරුන තරුනියන් සම්බන්ධ වීම 'හොද දෙයකි'. එලෙස සම්බන්ධ වන තරුනයින්ට No Politics වැනි වැඩසටහන් වල සුන්දර ඕපාදූප බිනීමටත් සුරතල් ගීත ගායනා කිරීමටත් අවස්ථාව සපයනු ලැබේ.

ඔබ තෝරා ගන්නේ නිර්ප්‍රභූ දේශපාලනය නම්? එසේ නම් "තරුනයන්ට දේශපාලනය තුල ඉඩ දීම","දේශපාලනය තුල කාන්තා දායකත්වය වැඩි කිරීම" වැනි සුරංගනා කථා කිසිවක් අදාල නැත. අධිපති ධනේශ්වර දේශපාලනය වෙනුවට පීඩිත පංතියේ දේශපාලනය, නිර්ප්‍රභූ රැඩිකල් දේශපාලනය තෝරාගන්නා පලමු මොහොතේ සිට ඔබට මුන ගැසෙන්නේ මර්ධනයයි. එබදු දේශපාලනයක් තෝරා ගන්නා තරුනයන් හෝ වේවා ස්ත්‍රීන් හෝ වේවා - කිසිදු වෙනසකින් තොරව දුර්මුඛ කිරීමට හා පසුබැස්වීමට කටයුතු යොදනු ලැබේ. ශ්‍යාමලී ලියනාරච්චි උසාවියට ඉදිරිපත් කෙරෙන එක් අවස්ථාවක මහේස්ත්‍රාත්වරිය ඇයට බැන වදින්නේ ''ගැහැනු ලමයෙක් වෙලා ඔය විදිහට වැඩ කරන්න ලැජ්ජා නැද්ද?" යනුවෙනි. කවුරුත් මේ ප්‍රශ්නය සමන්මලී සකලසූරියගෙන් අසන්නේ නැත. ශ්‍යාමලී කර තිබෙන 'ලැජ්ජා විරහිත' ක්‍රියාව කවරක්ද? අධ්‍යාපන පෞද්ගලිකකරනයට එරෙහිව සටන් කිරීමය. ශිෂ්‍ය අයිතීන් වෙනුවෙන් සිසුන් සංවිධානය කිරීමය. ඒ වෙනුවෙන් උද්ඝෝෂන කිරීමය. සමන්මලීගේ දේශපාලනය නම්බුකාර එකක් වී ශ්‍යාමලීගේ දේශපාලනය 'ලැජ්ජා විය යුතු දෙයක්' වන්නේ ඇයි? මේ වූ කලී සමාජයේ අධිපති ප්‍රභූ සැකැස්ම ප්‍රභූ දේශපාලනයට හා නිර්ප්‍රභූ දේශපාලනයට ප්‍රතිචාර දක්වන දෙබිඩි ආකාරයයි. මේ දෙබිඩිකම ඉදිරියේ දේශපාලනය කිරීමේ සමාන අයිතිය ගැන ආන්ඩු ක්‍රම ව්‍යවස්ථා වල ලියා තිබෙන වාක්‍ය හුදු බොල් වචන කන්ඩ පමනි. මේ දෙබිඩිකම ප්‍රශ්න කිරීම යනු 'දේශපාලනය කිරීමේ සමාන නිදහස' ගැන ධනේශ්වර ප්‍රජාතාන්ත්‍රික මායාව ප්‍රශ්න කිරීමය. පංති සමාජයක් තුල 'සමාන අයිතීන්' කියා දෙයක් තිබෙන්නට විදිහක් නැත.

ramachandrageadaviya -

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

More

ඇමෙරිකාවටත් අබ සරණයි - ඥානසාර හිමි (video )..........C.I.D ගිහින් ඇවිත් කියති (video )

බොදු බල සේනා හා සම්බන්ධ යයි ඔප්පු කලොත් ඉල්ලා අස්වෙනවා..

ගම්පහ අස්ගිරියෙන් සැන්දෑ යාමයේ සිට මතුවන මුහුණ වසාගත් අද්භූත ගැහැනිය

ගම්පහ අස්ගිරියෙන් සැන්දෑ යාමයේ සිට මතුවන මුහුණ වසාගත් අද්භූත ගැහැනිය
ගම්පහ අස්ගිරියෙන් සැන්දෑ යාමයේ සිට මතුවන මුහුණ වසාගත් අද්භූත ගැහැනිය

වටරැක හිමි කෙලින්ම කතාකරයි....... අව්ලවපු ඟානසාර හාමුදුරුවෝ එළියේ, මම ඇතුලට!

සාක්‍ෂරතාව සහ ගොන්කම අතර වෙනස - ජයලාල් රෝහණ ( නියම කතාවක්)

චිත්‍රපට ටෙලිනාට්‍ය තරමටම ජනප්‍රිය නිල් චිත්

චිත්‍රපට ටෙලිනාට්‍ය තරමටම ජනප්‍රිය නිල් චිත්
චිත්‍රපට ටෙලිනාට්‍ය තරමටම ජනප්‍රිය නිල් චිත්‍රපට යෞවනයන්ට පමණක් නොව වැඩිහිටියන්ටද කරන බලපෑම

තුට්ටු දෙකේ රස්තියාදුකාරයන්ගේ රාජ්‍යයක්

Join us on Facebook

Please wait..10 Seconds Close

Recent Post

Recent Comments

Recent Comments Widget

Whats Hot

post Archive